Who - Who's Next
Met klassiekers zoals 'Baba O'Riley' biedt dit album een krachtige luisterervaring die in elke collectie thuishoort.
Bij nieuwe albums kunnen wij helaas niet granderen, dat de foto van de hoes precies overeenkomt met de werkelijke hoes.
Artiest | Who |
---|---|
Aantal units | 1 |
Ean | 0600753411087 |
Genre | Pop, Rock |
Kwaliteit hoes | M Uitleg : Klik hier |
Kwaliteit vinyl | M |
Kwaliteit label | M |
Ranking top 100 | 37 |
Soort | Nieuw |
Kwaliteit score (1...10) | 10 |
Kwaliteit van album | Nieuw |
Tracks | 1 - 1. Baba O'Riley |
Who - Who's Next
Nadat de rockopera Lifehouse van Pete Townshend van The Who als opvolger van het album Tommy mislukte, werd het concept (rockopera) even opzij gezet en werden de overblijfsels in 1971 gebruikt voor een uiteindelijk perfecte studioplaat Who’s Next. Het album wordt door velen ook wel gezien als een monument uit de geschiedenis van de rockmuziek. Op dit album staan de geweldige tijdloze hitsingles Baba O'Riley met zijn hypnotiserende synthesizerintro en vioolsolo , Behind Blue Eyes, een nummer dat vrij rustig begint, maar later omslaat in een krachtige hardrock -ballade en Won't Get Fooled Again met jengelende orgel en later zeer bekend geworden als titelsong van CSI Miami. Maar ook alle niet-singles van dit historische rockalbum zijn fenomenaal. Zo is The Song Is Over een emotionele en melodieuze track en is Bargain een van de ultieme Who-songs, met alle bandleden in topvorm en is Getting In Tune een van de meest emotioneel beladen songs uit het Who-oeuvre. Roger Daltrey heeft zelden beter gezongen dan in dit juweeltje.
De hoes is wel apart. Tijdens de fotoshoot voor het album, was er geen mogelijkheid om netjes naar de wc te gaan. Daarom plasten zanger Roger Daltrey, gitarist Pete Townshend, bassist John Entwistle en drummer Keith Moon tegen een betonblok. Ze vonden dit zo'n leuk idee dat het beeld dan ook werd gebruikt voor de cover. Een leuk weetje is dat niet iedereen moest, dus werd er regenwater gebruikt om een vlek achter te laten op het blok.
De Rock Opera Lifehouse is er nooit gekomen, maar nog nooit was een mislukt project zo succesvol. Zowel critici als consumenten hebben Who’s Next al vaker genomineerd als het beste ooit.