Velvet Underground - White Light/White Heat
Hoes is iets gerafeld aan onderrand, verder mooi. Vinyl heeft 1 kras op kant 2, eerste nummer. Anders was vinyl NM geweest. MGM Records – 2353 024
Met zijn experimentatie en rauwe geluid, biedt dit album een unieke luisterervaring die de muziekgeschiedenis heeft beïnvloed.
Bij nieuwe albums kunnen wij helaas niet granderen, dat de foto van de hoes precies overeenkomt met de werkelijke hoes.
Artiest | Velvet Underground |
---|---|
Aantal units | 1 |
Genre | Pop, Rock |
Kwaliteit hoes | EX Uitleg : Klik hier |
Kwaliteit vinyl | EX |
Kwaliteit label | EX |
Soort | Gebruikt |
Kwaliteit score (1...10) | 8 |
Kwaliteit van album | Lijkt wel nieuw |
Tracks | White Light/White Heat 2:44 The Gift 8:14 Lady Godiva's Operation 4:52 There She Comes Now 2:00 I Heard Her Call My Name 4:05 Sister Ray 17:00 |
Velvet Underground - White Light/White Heat
The Velvet Underground was een baanbrekende experimentele rockband uit New York City die van 1965 tot 1973 als eerste actief was. Zijn bekendste line-up bestond uit zanger / gitarist Lou Reed, bassist / violist John Cale, gitarist Sterling Morrison en drummer Maureen Tucker. De band werkte ook samen met Nico voor hun debuutalbum in 1967, onder supervisie van producer en popartiest Andy Warhol.
Sommigen zien The Velvet Underground als een brug tussen de pacifistische thema's van de late jaren 60 en de pure chaos en onverschilligheid van de punkbeweging uit het midden van de jaren 70.
The Velvet Underground was een van de eerste rockmuziekgroepen om intensief te experimenteren met de vorm door avant-garde invloeden te incorporeren. Het vaak rauwe, soms moeilijke geluid van de groep zou invloed hebben op veel latere punk-, noise-rock- en alternatieve muziekartiesten en de teksten van zanger Lou Reed brachten nieuwe niveaus van sociaal realisme en sleaze naar rock. Critici Scott Isler en Ira Robbins beweren dat 'The Velvet Underground een keerpunt in de geschiedenis van de rock was. Na de release van The Velvet Underground en Nico, wetend over de kracht waarvan het in staat was, kon de muziek nooit zo onschuldig zijn, als onbewust als voorheen. '