Armstrong, Louis - Integrale V.S.O.P.
Artiest | Armstrong, Louis |
---|---|
Aantal units | 8 |
Genre | Jazz, Fusion |
Kwaliteit vinyl | EX Uitleg : Klik hier |
Kwaliteit hoes | EX |
Kwaliteit label | EX |
soort | Gebruikt |
Kwaliteit score (1...10) | 8 |
Kwaliteit van album | Lijkt wel nieuw |
Tracks | My Heart Yes! I'm In The barrel Gut Bucket Blues Come Back Sweet Papa Georgia Grind Heebie Jeebies Cornet Shop Suey Oriental Strut Muskrat Ramble You're Next Don't Forget To Mess Around I'm Gonna Gitcha Droppin' Shucks Who's It The King Of The Zulus Big Fat Ma And Skinny Pa Lonesome Blues Sweet Little Papa Jazz Lips Skid-Da-De-Dat Big Butter And Egg Man From The West Sunset Cafe Stomp You Made Me Love You Irish Black Bottom Willie The Weeper Wild Man Blues Chicago Breakdown Alligator Crawl Potato Head Blues Melancholy Blues Weary Blues Twelfth Street Rag Keyhole Blues S.O.L. Blues Gully Low Blues (Mama, Why Do You Treat Me So?) That's When I'll Come Back To You Put'Em Down Blues Ory's Creole Trombone The Last Time Got No Blues Struttin' With Some Barbecue Once In A While I'm Not Rough Hotter Than That Savoy Blues You're A Real Sweetheart Too Busy Last Night I Dreamed You Kissed Me Fireworks Skip The Gutter A Monday Date Don't Jive Me West End Blues Sugar Foot Strut Two Deuces Squeeze Me Knee Drops Savoyager's Stomp No Basin Street Blues No One Else But You Beau Koo Jack Save It Pretty Mama Weather Bird Muggles Heah Me Talkin' To Ya Tight Like Us Saint James Infirmary Knockin' A Jug I Can't Give You Anything But Love Mahogany Hall Stomp Ain't Misbehavin'n Black And Blue That Rythm Man Sweet Savannah Sue Some Of These Days When You're Smiling After You're Gone I Ain't Got Nobody Dallas Blues Saint Louis Blues Rockin' Chair Song Of The Islans Bessie Couldn't Help It Blue Burning Gray Over You Dear Old Southland My Sweet I Can't Believe That You're In Love With Me Indian Craddle Song Exactly Like You Dinah Tiger Rag I'm A Ding Dong Daddy I'm In The Market For You Confessin' If I Could Be With You Body And Soul Memories Of You You're Lucky To Me Sweethearts On Parade You're Drivin' Me Crazy The Peanut Vendor Just A Gigolo Shine Walkin' By Baby Back Home I Surrender Dear When It's Sleepy Time Down South Blue Again Little Joe You Rascal You Them There Eyes When Your Lover Has Gone Lazy River Georgia On My Mind Chinatown My Chinatown I Got Rhythm Wrap Your Troubles In Dreams Star Dust You Can Depend On Me The Lonesome Road Between The Devil And The Deep Blue Sea Kickin' The Gong Around Home All Of Me Love You Funny Thing New Tiger Rag Keepin' Out Of Mischief Now Lawd, You Made The Night Too Long |
Armstrong, Louis - Integrale V.S.O.P.
Louis Armstrong (4 augustus, 1901 - 6 juli 1971), bijgenaamd Satchmo of Pops, was een Amerikaanse jazz-trompettist en zanger uit New Orleans, Louisiana
kwam aan bekendheid in de jaren 1920 als een '' inventieve '' trompet. en cornet speler, Armstrong was een fundamentele invloed in jazz, verschuift de focus van de muziek van collectieve improvisatie solo prestaties. Met zijn onmiddellijk herkenbaar schorre stem, Armstrong was ook een invloedrijke singer, waaruit blijkt grote behendigheid als improvisator, de teksten en de melodie van een lied voor expressieve doeleinden te buigen. Hij was ook bekwaam in scat (vocalizing behulp klanken en lettergrepen in plaats van de werkelijke teksten).
Bekend om zijn charismatische podium aanwezigheid en voice bijna net zoveel als voor zijn trompet-playing, de invloed van Armstrong verder reikt dan jazz muziek, en tegen het einde van zijn carrière in de jaren 1960, werd hij alom beschouwd als een grote invloed op de populaire muziek in het algemeen. Armstrong was één van de eerste echte populaire Afro-Amerikaanse entertainers naar '' cross over '', wiens huidskleur was ondergeschikt aan zijn muziek in een Amerika dat ernstig raciaal werd verdeeld. Hij zelden openlijk gepolitiseerd zijn ras, vaak tot ongenoegen van collega Afro-Amerikanen, maar nam een voldoende bekend staan voor desegregatie tijdens de Little Rock Crisis. Zijn artisticiteit en persoonlijkheid liet hem sociaal aanvaardbaar toegang tot de bovenste regionen van de Amerikaanse samenleving die sterk werden beperkt voor een zwarte man. cross over '', wiens huidskleur was ondergeschikt aan zijn muziek in een Amerika dat ernstig raciaal werd verdeeld. Hij zelden openlijk gepolitiseerd zijn ras, vaak tot ongenoegen van collega Afro-Amerikanen, maar nam een voldoende bekend staan voor desegregatie tijdens de Little Rock Crisis. Zijn artisticiteit en persoonlijkheid liet hem sociaal aanvaardbaar toegang tot de bovenste regionen van de Amerikaanse samenleving die sterk werden beperkt voor een zwarte man. cross over '', wiens huidskleur was ondergeschikt aan zijn muziek in een Amerika dat ernstig raciaal werd verdeeld. Hij zelden openlijk gepolitiseerd zijn ras, vaak tot ongenoegen van collega Afro-Amerikanen, maar nam een voldoende bekend staan voor desegregatie tijdens de Little Rock Crisis. Zijn artisticiteit en persoonlijkheid liet hem sociaal aanvaardbaar toegang tot de bovenste regionen van de Amerikaanse samenleving die sterk werden beperkt voor een zwarte man.