Armstrong, Louis - Collected -Hq-
Artiest | Armstrong, Louis |
---|---|
Aantal units | 2 |
Ean | 0600753814345 |
Genre | Jazz, Fusion |
Kwaliteit vinyl | M Uitleg : Klik hier |
Kwaliteit hoes | M |
Kwaliteit label | M |
soort | Nieuw |
Kwaliteit score (1...10) | 10 |
Kwaliteit van album | Nieuw |
Tracks | 1 - 1. West End Blues 1 - 2. Ain'T Misbehavin' 1 - 3. Body And Soul 1 - 4. I Got Rhythm 1 - 5. I'M In The Mood For Love 1 - 6. La Cucaracha 1 - 7. Jeepers Creepers 1 - 8. When The Saints Go Marching In 1 - 9. Perdido Street Blues 1 - 10. La Vie En Rose 1 - 11. It Takes Two To Tango 1 - 12. High Society Calypso 1 - 13. Top Hat, White Tie, And Tails 1 - 14. When You'Re Smiling (The Whole World Smiles With You) 1 - 15. A Kiss To Build A Dream On 1 - 16. Blueberry Hill 1 - 17. Hello, Dolly! 2 - 1. Faith 2 - 2. Mame 2 - 3. The Circle Of Your Arms 2 - 4. What A Wonderful World 2 - 5. Bare Necessities 2 - 6. Life Of The Party 2 - 7. Canal Street Blues - King Oliver's Creole Jazz Band 2 - 8. Weather Bird - Earl Hines 2 - 9. Just A Gigolo ? Sebastian New Cotton Club 2 - 10. On A Cocoanut Island - The Polynesians 2 - 11. You Can'T Lose A Broken Heart - Billie Holliday 2 - 12. Dream A Little Dream Of Me - Ella Fitzgerald 2 - 13. Gone Fishin' - Bing Crosby 2 - 14. Big Butter And Eggman - Velma Middleton 2 - 15. Summertime - Ella Fitzgerald 2 - 16. Makin' Whoopee - Oscar Peterson 2 - 17. Onkel Satchmo's Lullaby - Die Kleine Gabriele 2 - 18. The Five Pennies Saints - Danny Kay |
Armstrong, Louis - Collected -Hq-
Louis Armstrong (4 augustus 1901 - 6 juli 1971), bijgenaamd Satchmo of Pops, was een Amerikaanse jazztrompettist en zanger uit New Orleans, Louisiana.
In de jaren twintig prominent aanwezig als '' inventieve '' trompet en cornet-speler, Armstrong was een fundamentele invloed in de jazz, waardoor de focus van de muziek verschoof van collectieve improvisatie naar soloprestaties. Met zijn direct herkenbare gravelly stem was Armstrong ook een invloedrijke zanger, die blijk gaf van grote behendigheid als improvisator, de tekst en melodie van een lied verbuigend voor expressieve doeleinden. Hij was ook bedreven in scat-zang (vocalizing met gebruik van klanken en lettergrepen in plaats van echte songteksten).
Beroemd om zijn charismatische podiumpresentatie en stem bijna evenveel als voor zijn trompetspel, reikt Armstrongs invloed veel verder dan jazzmuziek, en aan het einde van zijn carrière in de jaren zestig werd hij algemeen beschouwd als een diepgaande invloed op populaire muziek in het algemeen. Armstrong was een van de eerste echt populaire Afro-Amerikaanse entertainers die 'overstaken', wiens huidskleur ondergeschikt was aan zijn muziek in een Amerika dat ernstig raciaal verdeeld was. Hij publiceerde zijn ras zelden publiekelijk, vaak tot wanhoop van mede-Afro-Amerikanen, maar nam tijdens de Little Rock-crisis een welbekend standpunt in voor desegregatie. Zijn kunstenaarschap en persoonlijkheid lieten hem sociaal acceptabele toegang tot de hogere regionen van de Amerikaanse samenleving toe, die zeer beperkt waren voor een zwarte man.